ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

ענין דצמ"ח ברוחניות

שאלה: לכבוד הרב גוטליב שליט"א,
1) אנו למדים שכלי הרצון לקבל ירדו לעולם הזה ע"מ להתקן בע"מ להשפיע, אשר על כן נתנה בכלים נקודת השפעה שאותה צריך לפתח. אבל לכאורה אנו מוצאים שיש בעולמינו בעלי חיים צמחים וכו'.. שהם סוגים שונים של רצון לקבל שהיו במחשבת הבריאה אך אינם מכילים נקודת השפעה רק קבלה, אם כן הכיצד רצונות אלו מתתקנים בע"מ להשפיע?
2) חברים העובדים עמי הדוגלים ברעיון האבולוציה (אנשים ברמת הסתר כפול ומכופל) טוענים שגם בגוף האדם יש איבר מנוון המשמש זנב וזו לכאורה הוכחה שהאדם מקורו בקוף (לא עלינו..) אני מבחינתי אמרתי להם שיש להבין ברוחניות ובשפת הענפים מהי מהותו של האיבר זנב ועל פי זה ניתן ללמוד מה תפקיד הזנב בגוף האדם ( אע"פ שאין הוא זקוק לו לגירוש זבובים...) ושאלתי היא מה היא המהות הרוחנית של זנב וכיצד קיום זנב באדם תואם את מבנה העולמות העליונים אשר הם הבסיס והשורש הרוחני למבנה גוף האדם המוכר לנו בגשמיות? היכן בספרות הקבלה אוכל למצוא חומר כתוב על כך ע"מ שאוכל להראות זאת לעמיתי?
3) ברוך ה' שזכיתי כעת לפתוח שיעור נוסף בספר "מתן תורה" עם ביאורים של כבוד הרב, ויהי רצון שאהיה צינור ראוי להפיץ מעינותיך החוצה.
בברכה,  .......

תשובה: ל......... היקר,
א) עיין במבוא לספר הזהר שאומר אשר האדם כלול מן הרצונות של הדומם והצומח, וממילא כאשר נתקן האדם נתקנים גם הם.
ב) בספר הפליאה כותב: "ודע והבן כי חוט השדרה נמשך מן המוח ומחוט השדרה נמשכים ומתפשטים ל"ב נתיבות וכולם כפולים זוגות חוץ מנתיב א' שאין לו זוג. ואלו ל"ב נתיבות הנמשכים מחוט השדרה. הנתיב הא' נמשך מן הנקב אשר בחוליא ראשונה מחולית הצואר ועולה עד שיתחלק סביב הראש שהוא הכתר עליון ולהודיעך שמשם הכח". וכו' מאריך בענין זה. עד שבסוף כותב: "הנתיב הכ' הוא נתיב האחרון היוצא מן השדרה בין החוליא הי"ט והכ' עד אשר יתחלקו לה' נתיבות ויכנסו מבפנים ויתחלקו בדרך עצל הבטן וקצתו בעצלי המתניים ויתחברו עמהם ג' נתיבות מהמוח וירדו אל השוקיים ב' נתיבות אשר תחת הג' ויתפשטו מן השוק אל הרגל ומתחלת עצם העגבות יצאו ב' נתיבות מכל עגב נתיב אחד וכולם יורדים אל הרגליים וג' נתיבות נמשכים אל האמה שהוא אמת המים. ראה והבן שנשלם האדם בל"ב נתיבות החכמה דוגמת הל"ב נתיבות שלמעלה וזהו נעשה אדם בצלמינו כדמותינו. גם אמר לי כי הל"ב נתיבות נמצאות באדם בהרבה מקומות שבגופו: ומכאן נראה שזהו השורש הרוחני של עמוד השדרה, ענין התפשטות ל"ב נתיבות החכמה, וכנראה עצם העוקץ היא ה' הנתיבים האחרונים.
באופן כללי נראה שהזנב הוא מלכות דמלכות של גוף האדם (חלק התוך) שאכן אין לה תפקיד ושימוש בשיתא אלפי שני, כי אסור להשתמש בה, מטעם שא"א לכוון בה עמ"נ להשפיע.
יהי חילך לאורייתא,
אברהם מרדכי גוטליב

אין תגובות: