שאלה: לכבוד הרב שליט"א,
שתי שאלות הקשורות אחת לשניה, ברשותך:
1) כאשר אני מתפלל - האם עליי לפנות לבורא שמחוצה לי או לאותה נקודה בתודעה שבתוכי שהיא נצחית ואינה משתנה או מושפעת מאירועים העוברים על הגוף תחת חוקי המקום והזמן?
2) האם המושג "שויתי י-ק-ו-ק לנגדי תמיד" זוהי תזכורת עבור האדם שעליו להתייחס לאירועי החיים מאותה נקודת תודעה נצחית שמעבר למקום ולזמן ושנמצאת בתוכו?
תודה, ...........
תשובה: אין חלוקה בבורא, הבורא לא נמצא מחוץ לך ובתוכך, כי אינו תופס מקום והגבלה, אלא יש רק דבר אחד שהוא נקודת ההכרה שלך את הבורא, שלפיה אתה מתיחס אליו, כי אין אתה יכול להתיחס למה שאתה לא מכיר ומעריך. ממילא ודאי שאתה מתפלל לבורא כפי שהוא מאיר ומורגש ומובן על ידי כליך.
שיויתי הויה לנגדי תמיד, היינו שאדם צריך לזכור שכל מקרי החיים באים מן הבורא, והבורא מוגדר לפי ערך ההארה וההכרה המורגשת אצלך כנ"ל. וגם זה שערך ההארה וההכרה משתנים ג"כ בא מן הבורא, כי הבורא גורם שינוי בכלי האדם, וממילא תפישתו את האור משתנה.
ידידך, אברהם מרדכי גוטליב
שתי שאלות הקשורות אחת לשניה, ברשותך:
1) כאשר אני מתפלל - האם עליי לפנות לבורא שמחוצה לי או לאותה נקודה בתודעה שבתוכי שהיא נצחית ואינה משתנה או מושפעת מאירועים העוברים על הגוף תחת חוקי המקום והזמן?
2) האם המושג "שויתי י-ק-ו-ק לנגדי תמיד" זוהי תזכורת עבור האדם שעליו להתייחס לאירועי החיים מאותה נקודת תודעה נצחית שמעבר למקום ולזמן ושנמצאת בתוכו?
תודה, ...........
תשובה: אין חלוקה בבורא, הבורא לא נמצא מחוץ לך ובתוכך, כי אינו תופס מקום והגבלה, אלא יש רק דבר אחד שהוא נקודת ההכרה שלך את הבורא, שלפיה אתה מתיחס אליו, כי אין אתה יכול להתיחס למה שאתה לא מכיר ומעריך. ממילא ודאי שאתה מתפלל לבורא כפי שהוא מאיר ומורגש ומובן על ידי כליך.
שיויתי הויה לנגדי תמיד, היינו שאדם צריך לזכור שכל מקרי החיים באים מן הבורא, והבורא מוגדר לפי ערך ההארה וההכרה המורגשת אצלך כנ"ל. וגם זה שערך ההארה וההכרה משתנים ג"כ בא מן הבורא, כי הבורא גורם שינוי בכלי האדם, וממילא תפישתו את האור משתנה.
ידידך, אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה