שאלה: ע"פ דברי בעל הסולם והרב"ש, וכן הבנתי מדברי הרבי שליט"א בהערותיו על "שמעתי" ו-"במתן תורה" שכל מה שנכנס בי בכלים הפנימיים כלומר: מחשבות, רצונות, הרגשות, תחושות מצבי רוח וכו'.. כל אלה מגיעים אלי ישירות מהבורא,את כל המצבים הללו אני אמור לייחס להשי"ת, זאת אומרת שכל המרכיביים הנפשיים, פסיכולוגיים וכו', הכל מגיע אלי ישירות מהבורא, ומאידך כל מה שסובב אותי בחיים הדמויות השונות הפועלות בחיי, משפחה, עבודה, כל המתרחש מסביבי אינם א"ס פרטים אלא כל זאת הוא הבורא ית'. מה שאני אינני מצליח להבין הוא היכן "האני", כלומר אם כל מה שמסביבי ובתוכי אלו הן פעולות הבורא, אז מיהו האני, האם האני אינו אלא הכלי המרגיש בלבד ז"א הרל"ק? ואם כך צריך להבין זאת מה משמעות "מעשי", אם ממילא כל מעשי אינם אלא מחשבותי רצונותי וכו', והם כאמור פעולותיו של הבורא, אשמח אם הרב יוכל לבאר לי ענין זה?.
תשובה: ל....... שלום,
בנוגע למה שמתרחש מחוץ לאדם הכל נחשב פעולת הבורא.
בנוגע למה שמתרחש באדם עצמו: ענין הבחירה של האדם היא בהוה, וכל מה שמכונה עבר מיוחס לבורא.
האני של האדם הוא הרצון לקבל שלו, והוא אשר צריך להגיב לתרחישים המתרחשים איתו, ומסביבו. כאשר עוברת במוחי מחשבה, אני צריך להאמין שהבורא שלח לי מחשבה זו. השאלה - מה אני עושה עם מחשבה זו, זוהי שאלה אשר צריך להכריע בה האני של האדם. אם זו מחשבה רעה, אזי הרצון לקבל צריך להתאמץ ולדחותה, אם זו מחשבה טובה, אזי הרצון לקבל צריך לאמצה ולפעול על פיה. וכך תמיד נמצא הרצון לקבל בתווך, מקבל מחשבות והרגשות, או מתפעל מכל מיני תרחישים שסביבו, והוא אשר צריך להכריע מה לעשות מול כל אלה.
ידידך אמג
תשובה: ל....... שלום,
בנוגע למה שמתרחש מחוץ לאדם הכל נחשב פעולת הבורא.
בנוגע למה שמתרחש באדם עצמו: ענין הבחירה של האדם היא בהוה, וכל מה שמכונה עבר מיוחס לבורא.
האני של האדם הוא הרצון לקבל שלו, והוא אשר צריך להגיב לתרחישים המתרחשים איתו, ומסביבו. כאשר עוברת במוחי מחשבה, אני צריך להאמין שהבורא שלח לי מחשבה זו. השאלה - מה אני עושה עם מחשבה זו, זוהי שאלה אשר צריך להכריע בה האני של האדם. אם זו מחשבה רעה, אזי הרצון לקבל צריך להתאמץ ולדחותה, אם זו מחשבה טובה, אזי הרצון לקבל צריך לאמצה ולפעול על פיה. וכך תמיד נמצא הרצון לקבל בתווך, מקבל מחשבות והרגשות, או מתפעל מכל מיני תרחישים שסביבו, והוא אשר צריך להכריע מה לעשות מול כל אלה.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה