שאלה: שלום וברכה,
אני והחברותא שלי לומדים תלמוד עשר הספירות מזה כמה זמן. בזמן האחרון, החברותא שלי התחיל להעלות ספיקות בנוגע ללימוד ובעיקר חששות שהוא לא יודע אם ומי מהרבנים בני דורנו ממליצים על לימוד תלמוד עשר הספירות בכלל ולימודו בתור ספר קבלה ראשון בפרט (חוץ מרבני בית אשלג שליט"א במחילה מכבוד קדושתם). אשמח אם תוכלו להפנות אותי לרבנים בני דורנו שאני בטוח שקיימים הרבה כאלה (ואולי לרבני "כיפות סרוגות" בפרט אם יש).
אני מצטער על השאלה החוצפנית אבל החברותא שלי שוקל לזנוח את הלימוד בגלל זה וחבל לי מאוד אז חשבתי שאולי תעזרו לי.
תודה רבה,.......
תשובה: ל........
מחמת רוב גודל חשיבות הלימוד אצלינו, איננו מביטים ימינה ושמאלה לראות מי מהרבנים עוסק בדברים אלו, כי איננו זקוקים לשום הצדקה מאף אחד לעסוק בדרכי רבותינו. ובפרט שאנו רואים את ההבדל העצום בין לימוד הקבלה ע"פ ספרים אחרים לבין לימוד התע"ס. וכן לצורך ענין זה יש את כל ההסכמות בתחילת הספר. דבר זה דומה בעינינו כמו שתשאל: מי מרבני הדור בני דורינו ממליץ לפלוני לחיות עם אשתו?
ופעם בא לאדמו"ר הרב"ש זצ"ל אדם אחד ושאל: האם מותר לו ללמוד קבלה? ענה לו אדמו"ר שודאי שאסור לו ללמוד קבלה. אח"כ הסביר לתלמידים, שאם בא אדם ושואל כזו שאלה, סימן שאינו צריך ללמוד, כי סימן שאין לו את הנקודה הפנימית התובעת את מילויה. ויל"ו דזהו דוגמת שאדם לא יעשה שאלת רב האם מותר לו לנשום חמצן, אלא כיון שזהו צורך הכרחי התובע בכל תוקף את מילויו, אינו שואל אף אדם.
אבל במקרה ידוע לנו שהרב אליעזר ברלנד מברסלב עוסק בתע"ס יומם ולילה, ואומר שא"א להבין כלל את הספרים של ברסלב ללא ספרי בעה"ס. כמו"כ הרב מורגנשטרן מירושלים ממליץ בכל לב על הלימוד בתע"ס. ועוד.
בכבוד רב ובהצלחה.
אני והחברותא שלי לומדים תלמוד עשר הספירות מזה כמה זמן. בזמן האחרון, החברותא שלי התחיל להעלות ספיקות בנוגע ללימוד ובעיקר חששות שהוא לא יודע אם ומי מהרבנים בני דורנו ממליצים על לימוד תלמוד עשר הספירות בכלל ולימודו בתור ספר קבלה ראשון בפרט (חוץ מרבני בית אשלג שליט"א במחילה מכבוד קדושתם). אשמח אם תוכלו להפנות אותי לרבנים בני דורנו שאני בטוח שקיימים הרבה כאלה (ואולי לרבני "כיפות סרוגות" בפרט אם יש).
אני מצטער על השאלה החוצפנית אבל החברותא שלי שוקל לזנוח את הלימוד בגלל זה וחבל לי מאוד אז חשבתי שאולי תעזרו לי.
תודה רבה,.......
תשובה: ל........
מחמת רוב גודל חשיבות הלימוד אצלינו, איננו מביטים ימינה ושמאלה לראות מי מהרבנים עוסק בדברים אלו, כי איננו זקוקים לשום הצדקה מאף אחד לעסוק בדרכי רבותינו. ובפרט שאנו רואים את ההבדל העצום בין לימוד הקבלה ע"פ ספרים אחרים לבין לימוד התע"ס. וכן לצורך ענין זה יש את כל ההסכמות בתחילת הספר. דבר זה דומה בעינינו כמו שתשאל: מי מרבני הדור בני דורינו ממליץ לפלוני לחיות עם אשתו?
ופעם בא לאדמו"ר הרב"ש זצ"ל אדם אחד ושאל: האם מותר לו ללמוד קבלה? ענה לו אדמו"ר שודאי שאסור לו ללמוד קבלה. אח"כ הסביר לתלמידים, שאם בא אדם ושואל כזו שאלה, סימן שאינו צריך ללמוד, כי סימן שאין לו את הנקודה הפנימית התובעת את מילויה. ויל"ו דזהו דוגמת שאדם לא יעשה שאלת רב האם מותר לו לנשום חמצן, אלא כיון שזהו צורך הכרחי התובע בכל תוקף את מילויו, אינו שואל אף אדם.
אבל במקרה ידוע לנו שהרב אליעזר ברלנד מברסלב עוסק בתע"ס יומם ולילה, ואומר שא"א להבין כלל את הספרים של ברסלב ללא ספרי בעה"ס. כמו"כ הרב מורגנשטרן מירושלים ממליץ בכל לב על הלימוד בתע"ס. ועוד.
בכבוד רב ובהצלחה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה