בס"ד
שאלה: לכ' הרבי שליט"א,
בספר הסולם מסופר שבעל הסולם ראה בעלי בתים רוקדים בשמחת תורה ואמר שעושים לשם שמיים בגלל שאין להם קשר לתורה וכו'...
האם אפשר ללמוד מכאן שבמעשים פשוטים מעורב לשם שמיים, או שזה שחור לבן או שאני עושה בשבילי או בשביל הקב"ה ואין כאן חצאי דברים?
האם מועילה מחשבה שאדם חושב: עכשיו אני עושה למען נחת רוח להשם יתברך, או שזה בעצם לא משנה מה המחשבה אלא העיקר האמת?
...........
תשובה: ל....... שלום,
א) יתכן עירוב של לשם שמים, היינו אחוזים מסוימים של לשם שמים. כי לשם שמים נמדד ביכולת הויתור שלי על הדבר. אם למשל יש לי תענוג של 10 קילו מדבר מסוים, ואיני יכול לוותר על כ"כ הרבה תענוג, אבל על חמש קילו אני יכול לוותר. נמצא שחמש מתוך העשר הם לא לתועלת עצמי, אלא לתועלת ה', ורק החמש הנוספים הם לתועלת עצמי.
ב) מועילה מחשבה של תפילה: אני רוצה להגיע למצב שאעשה למען ה'.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: לכ' הרבי שליט"א,
בספר הסולם מסופר שבעל הסולם ראה בעלי בתים רוקדים בשמחת תורה ואמר שעושים לשם שמיים בגלל שאין להם קשר לתורה וכו'...
האם אפשר ללמוד מכאן שבמעשים פשוטים מעורב לשם שמיים, או שזה שחור לבן או שאני עושה בשבילי או בשביל הקב"ה ואין כאן חצאי דברים?
האם מועילה מחשבה שאדם חושב: עכשיו אני עושה למען נחת רוח להשם יתברך, או שזה בעצם לא משנה מה המחשבה אלא העיקר האמת?
...........
תשובה: ל....... שלום,
א) יתכן עירוב של לשם שמים, היינו אחוזים מסוימים של לשם שמים. כי לשם שמים נמדד ביכולת הויתור שלי על הדבר. אם למשל יש לי תענוג של 10 קילו מדבר מסוים, ואיני יכול לוותר על כ"כ הרבה תענוג, אבל על חמש קילו אני יכול לוותר. נמצא שחמש מתוך העשר הם לא לתועלת עצמי, אלא לתועלת ה', ורק החמש הנוספים הם לתועלת עצמי.
ב) מועילה מחשבה של תפילה: אני רוצה להגיע למצב שאעשה למען ה'.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה