שאלה: לכבוד כבוד הרב גוטליב שליט"א,
אנו למדים בהקדמה לתע"ס (קמד-קמו) שאדם אשר מזדכך אזי הוא מצליח בצורה סוביקטיבית להשיג את פנימיות הלבושים של המצוות והוא משיג את השורשים אשר בעולם האצילות, אנו רואים שבעל הסולם מתנה את ההשגה של התורה דאצילות בזיכוך האדם וכלל לא בידיעת חכמת הקבלה ומושגיה, אזי נשאלת השאלה באיזה מונחים ומושגים משיג האדם המזוכך את התורה דאצילות אם לא זכה להכיר את המונחים של תורת הקבלה (זוהר, כתבי האר"י וכדומה)? או שיש לומר שתנאי הכרחי להזדככות מספקת להשגת תורת האצילות היא לימוד הזוהר וכתבי האר"י? או שמא נאמר שנתן להשיג את התורה דאצילות בצורה אינטואיטיבית, ללא צורך במושגים קבליים?
בברכה,
תלמידך ...........
תשובה: ל......... שלום
לדעתי יתכן שאדם לא יכיר את חכמת הקבלה וישיג את השורשים הרוחניים מתוך זיכוכו, כלומר יחוה חויות רוחניות, ויקטלג אותן לפי הבנתו. אבל זה כמו דרך יסורים, דאינו מבין בדיוק את אשר עליו לעשות, רק מתוך חוויותיו, עליותיו וירידותיו, מסיק מסקנות. אולם ודאי אם לומד חכמת הקבלה יקל עליו להבין מה קורה איתו, ומה צריך להיות המסלול שבו יצעד, וכן להבין את החוקיות שצריך להקפיד עליה. וזו דרך תורה.
ידידך אמג
אנו למדים בהקדמה לתע"ס (קמד-קמו) שאדם אשר מזדכך אזי הוא מצליח בצורה סוביקטיבית להשיג את פנימיות הלבושים של המצוות והוא משיג את השורשים אשר בעולם האצילות, אנו רואים שבעל הסולם מתנה את ההשגה של התורה דאצילות בזיכוך האדם וכלל לא בידיעת חכמת הקבלה ומושגיה, אזי נשאלת השאלה באיזה מונחים ומושגים משיג האדם המזוכך את התורה דאצילות אם לא זכה להכיר את המונחים של תורת הקבלה (זוהר, כתבי האר"י וכדומה)? או שיש לומר שתנאי הכרחי להזדככות מספקת להשגת תורת האצילות היא לימוד הזוהר וכתבי האר"י? או שמא נאמר שנתן להשיג את התורה דאצילות בצורה אינטואיטיבית, ללא צורך במושגים קבליים?
בברכה,
תלמידך ...........
תשובה: ל......... שלום
לדעתי יתכן שאדם לא יכיר את חכמת הקבלה וישיג את השורשים הרוחניים מתוך זיכוכו, כלומר יחוה חויות רוחניות, ויקטלג אותן לפי הבנתו. אבל זה כמו דרך יסורים, דאינו מבין בדיוק את אשר עליו לעשות, רק מתוך חוויותיו, עליותיו וירידותיו, מסיק מסקנות. אולם ודאי אם לומד חכמת הקבלה יקל עליו להבין מה קורה איתו, ומה צריך להיות המסלול שבו יצעד, וכן להבין את החוקיות שצריך להקפיד עליה. וזו דרך תורה.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה