בס"ד
שאלה: שלום לרב גוטליב שליט"א,
כותב רבנו בעל הסולם מספר פעמים בהקדמה לתע"ס שיש ענין בחירה אצל האדם וזה נוהג בב' ההשגחות של הסתר הפנים.
השאלה שלי היא האם לכל אדם יש את זכות הבחירה באיזה דרך ללכת אם לשמור ולקיים תורה ומצוות או לחיות כבהמה, או לחילופין שעניין הבחירה נוהג רק לגבי שומרי תורה ומצוות בין שלא לשמה ובין לשמה.
ואם נאמר שאין להם בחירה והם מונהגים ע"י הקב"ה אז איפה עומדת הקושיה של איוב (אות י"ז בהקדמה).
יואיל הרב בבקשה לפרט קצת יותר בעניין הנ"ל לגבי כל מדרגה של אדם ואדם.
בתודה מראש ....
תשובה: ל.....
לכל אדם יש בחירה במשבצת שבה הוא חי, אם ללכת בדרך הטוב, כפי מה שהוא מבין את הטוב, או ללכת בדרך הרע, כפי מה שהוא מבין שזה רע. הן לגוי הן ליהודי, הן לחילוני הן לחרדי, הן לעוסק בלשמה הן בעוסק שלא לשמה.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: שלום לרב גוטליב שליט"א,
כותב רבנו בעל הסולם מספר פעמים בהקדמה לתע"ס שיש ענין בחירה אצל האדם וזה נוהג בב' ההשגחות של הסתר הפנים.
השאלה שלי היא האם לכל אדם יש את זכות הבחירה באיזה דרך ללכת אם לשמור ולקיים תורה ומצוות או לחיות כבהמה, או לחילופין שעניין הבחירה נוהג רק לגבי שומרי תורה ומצוות בין שלא לשמה ובין לשמה.
ואם נאמר שאין להם בחירה והם מונהגים ע"י הקב"ה אז איפה עומדת הקושיה של איוב (אות י"ז בהקדמה).
יואיל הרב בבקשה לפרט קצת יותר בעניין הנ"ל לגבי כל מדרגה של אדם ואדם.
בתודה מראש ....
תשובה: ל.....
לכל אדם יש בחירה במשבצת שבה הוא חי, אם ללכת בדרך הטוב, כפי מה שהוא מבין את הטוב, או ללכת בדרך הרע, כפי מה שהוא מבין שזה רע. הן לגוי הן ליהודי, הן לחילוני הן לחרדי, הן לעוסק בלשמה הן בעוסק שלא לשמה.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה