בס"ד
שאלה: לכבוד הרב שליט"א שלום וברכה,
השבוע כשלמדתי בספר "ברכת שלום מאמרים" כרך ג מצאתי במאמר כ"ח את המילים הבאות באמצע המאמר: "ודוקא בדרך זו של למעלה מהדעת, זוכים אח"כ להרגשה באברים, שהשם מנהיג את העולם בבחינת הטוב והמיטיב, ואז אינו צריך להאמין, כי כבר זכה להרגיש זאת, ואז הוא בעצמו מעיד על בריאת העולם - שהיתה על הכוונה בכדי להיטיב לנבראיו".
מכאן אני מסיק שיוצא שבסוף האור המקיף הופך לאור פנימי ואז יש ידיעה ואין צורך להאמין. האם הסיבה שאסור לי לבקש ידיעה היא כדי שלא אהיה רדוף אחרי האור אלא אחרי העבודה (אמונה), כאשר האור (הידיעה) יבוא כמציאה בדרך אגב. נכון?
כלומר אנחנו בעצם עושים מעין "הטעייה" לעצמנו כמו שמסיחים את דעתנו כדי שלא תחסום את האמת מלהתבהר בתוכנו. כאילו עושים הפוך על הפוך כדי שהדעת המפרידה הפגומה לא תכשיל אותנו בתפיסה האחדותית. אמת?
אודה לרב אם יוכל להבהיר את העניין.
תודה, .....
תשובה: ל.....
אנחנו צריכים להגיע לחיים של רצון להשפיע, לכן אנו צריכים לבחור בחיי אמונה.
רצון להשפיע עמ"נ לקבל הוא פסול. אלא צריך להיות רצון להשפיע אמיתי, והשלמה ושמחה בכך שהאמונה למעלה מהדעת היא הנכונה.
רק אומר שאם יש באדם רצון להשפיע אמיתי, אז זוכה לידע את ה' בתוך הדעת, כי ודאי יקבל את האור עמ"נ להשפיע נחת רוח ליוצרו, ולא לתועלת עצמו.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: לכבוד הרב שליט"א שלום וברכה,
השבוע כשלמדתי בספר "ברכת שלום מאמרים" כרך ג מצאתי במאמר כ"ח את המילים הבאות באמצע המאמר: "ודוקא בדרך זו של למעלה מהדעת, זוכים אח"כ להרגשה באברים, שהשם מנהיג את העולם בבחינת הטוב והמיטיב, ואז אינו צריך להאמין, כי כבר זכה להרגיש זאת, ואז הוא בעצמו מעיד על בריאת העולם - שהיתה על הכוונה בכדי להיטיב לנבראיו".
מכאן אני מסיק שיוצא שבסוף האור המקיף הופך לאור פנימי ואז יש ידיעה ואין צורך להאמין. האם הסיבה שאסור לי לבקש ידיעה היא כדי שלא אהיה רדוף אחרי האור אלא אחרי העבודה (אמונה), כאשר האור (הידיעה) יבוא כמציאה בדרך אגב. נכון?
כלומר אנחנו בעצם עושים מעין "הטעייה" לעצמנו כמו שמסיחים את דעתנו כדי שלא תחסום את האמת מלהתבהר בתוכנו. כאילו עושים הפוך על הפוך כדי שהדעת המפרידה הפגומה לא תכשיל אותנו בתפיסה האחדותית. אמת?
אודה לרב אם יוכל להבהיר את העניין.
תודה, .....
תשובה: ל.....
אנחנו צריכים להגיע לחיים של רצון להשפיע, לכן אנו צריכים לבחור בחיי אמונה.
רצון להשפיע עמ"נ לקבל הוא פסול. אלא צריך להיות רצון להשפיע אמיתי, והשלמה ושמחה בכך שהאמונה למעלה מהדעת היא הנכונה.
רק אומר שאם יש באדם רצון להשפיע אמיתי, אז זוכה לידע את ה' בתוך הדעת, כי ודאי יקבל את האור עמ"נ להשפיע נחת רוח ליוצרו, ולא לתועלת עצמו.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה