בס"ד
שאלה: שלום הרב שליט"א,
אני מעונין להבין מה המהות הפנימית של הכעס, למה הוא נוצר ואיך נמנעים מלכעוס ומשתלטים על הכעס לאורך זמן.
תודה רבה על היענותך.
תשובה: ל.......... שלום,
חז"ל אומרים: כל הכועס עובד עבודה זרה, הסיבה - כי הכעס הוא סימפטום של הרצון לקבל, שאינו מקבל מה שסבר לקבל, והתוצאה היא כעס. וזהו שאומר הפסוק: "והרשעים כים נגרש כי השקט לא יוכל". הרשע הוא מי שהרצון לקבל שולט בו, ואין לו מנוחה, כגלי הים השבים ובאים, כך הוא בלתי שקט וזועף.
גם הזה"ק מדבר על הכעס שהוא האפיון של קו שמאל, ששם כלים דקבלה הממשיכים ג"ר דחכמה, והדינים המתגלים בקו שמאל מכונים כעס. בקיצור אלו יסורים שהשי"ת שולח לאדם, בכדי שיראה את גודל הנזק שגורם הרצון לקבל.
להשתלט על זה משתלטים ע"י פיתוח האמונה בה', וע"י פיתוח הרצון להשפיע. כי המאמין בה' מקבל הכל באהבה ואינו כועס על שום תרחיש. המאמין בה' והרוצה להשפיע לה', תמיד שמח בחלקו, וממילא אינו מתרגז על שום תרחיש. ומנין קונים אמונה ורצון להשפיע? ע"י דביקות בספרים וסופרים, אנשים שהולכים בדרך האמת, להשפיע להשי"ת.
ידידך אמג
שאלה: שלום הרב שליט"א,
אני מעונין להבין מה המהות הפנימית של הכעס, למה הוא נוצר ואיך נמנעים מלכעוס ומשתלטים על הכעס לאורך זמן.
תודה רבה על היענותך.
תשובה: ל.......... שלום,
חז"ל אומרים: כל הכועס עובד עבודה זרה, הסיבה - כי הכעס הוא סימפטום של הרצון לקבל, שאינו מקבל מה שסבר לקבל, והתוצאה היא כעס. וזהו שאומר הפסוק: "והרשעים כים נגרש כי השקט לא יוכל". הרשע הוא מי שהרצון לקבל שולט בו, ואין לו מנוחה, כגלי הים השבים ובאים, כך הוא בלתי שקט וזועף.
גם הזה"ק מדבר על הכעס שהוא האפיון של קו שמאל, ששם כלים דקבלה הממשיכים ג"ר דחכמה, והדינים המתגלים בקו שמאל מכונים כעס. בקיצור אלו יסורים שהשי"ת שולח לאדם, בכדי שיראה את גודל הנזק שגורם הרצון לקבל.
להשתלט על זה משתלטים ע"י פיתוח האמונה בה', וע"י פיתוח הרצון להשפיע. כי המאמין בה' מקבל הכל באהבה ואינו כועס על שום תרחיש. המאמין בה' והרוצה להשפיע לה', תמיד שמח בחלקו, וממילא אינו מתרגז על שום תרחיש. ומנין קונים אמונה ורצון להשפיע? ע"י דביקות בספרים וסופרים, אנשים שהולכים בדרך האמת, להשפיע להשי"ת.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה