בס"ד
לכבוד הרבי שליט"א,
האם מה שכתבתי נכון:
הטבע = תנועת הבריאה, מציגה לפני אירועים (מתוך הרשימות שבנפשי) שהם הזדמנויות לתקן על ידי כך שאני אשפיע, כלומר, אין לי בעצם כל בחירה אלא לבחור להשפיע אחרת תמיד אסבול וארגיש לא מסופק. אם אבחר בהשפעה מתוך כוונה פנימית אזיי אחוש הנאה מהפעולה וסיפוק נפשי יבוא בעקבותיה היות ואני הוא זה שבחר, ובמצב כזה ניתן לומר שכביכול המציאות שהיא מוכרחת לא נכפתה עליי אלא נבחרה על ידי. לאמיתו של דבר המציאות כן נכפיית עליי (אם אני מסכים ואם לא) רק שבזה שאני בוחר להשפיע אני הופך כביכול לשותף לבריאה, ואם איני בוחר בהשפעה אז בכל מקרה תכונת ההשפעה של הבורא תכריח אותי לפעול את פעולת ההשפעה (שהיא כורח המציאות), אבל אז ארגיש לא מסופק כי לא בחרתי בהשפעה ממקום של עירנות מודעת והכרתית.
תודה, ............
תשובה: ל.......
דרגתם של אלו שהולכים בהשפעה מתוך הכרח פחותה מזו של אלו שבחרו בהשפעה. אבל גם אם הבורא מכריח את האדם להיות משפיע, הוא מסוגל להביא אותו למצב שיכיר ויבין את חשיבות ההשפעה.
בכבוד רב אמג.
לכבוד הרבי שליט"א,
האם מה שכתבתי נכון:
הטבע = תנועת הבריאה, מציגה לפני אירועים (מתוך הרשימות שבנפשי) שהם הזדמנויות לתקן על ידי כך שאני אשפיע, כלומר, אין לי בעצם כל בחירה אלא לבחור להשפיע אחרת תמיד אסבול וארגיש לא מסופק. אם אבחר בהשפעה מתוך כוונה פנימית אזיי אחוש הנאה מהפעולה וסיפוק נפשי יבוא בעקבותיה היות ואני הוא זה שבחר, ובמצב כזה ניתן לומר שכביכול המציאות שהיא מוכרחת לא נכפתה עליי אלא נבחרה על ידי. לאמיתו של דבר המציאות כן נכפיית עליי (אם אני מסכים ואם לא) רק שבזה שאני בוחר להשפיע אני הופך כביכול לשותף לבריאה, ואם איני בוחר בהשפעה אז בכל מקרה תכונת ההשפעה של הבורא תכריח אותי לפעול את פעולת ההשפעה (שהיא כורח המציאות), אבל אז ארגיש לא מסופק כי לא בחרתי בהשפעה ממקום של עירנות מודעת והכרתית.
תודה, ............
תשובה: ל.......
דרגתם של אלו שהולכים בהשפעה מתוך הכרח פחותה מזו של אלו שבחרו בהשפעה. אבל גם אם הבורא מכריח את האדם להיות משפיע, הוא מסוגל להביא אותו למצב שיכיר ויבין את חשיבות ההשפעה.
בכבוד רב אמג.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה