בס"ד
שאלה: כבוד הרב שלום
בשיעורים של הרב נאמר פעמים רבות שאין קשר
בין העולם הגשמי לעולם הרוחני והעניין לא ברור לי. הרי אני חש ויודע שישיבה או עמידה בצורה מסוימת משנה
את ההרגשה שלי שמשנה את התודעה, כמו גם דיבור או לבוש בגדים מסוימים גורמים לי
להרגיש בצורה אחרת, וחזרה נשנית וחוזרת על פעולות גשמיות אלו גורמת לשינוי בנפש
(אחרי המעשים נמשכים הלבבות). דבר שאני גם לומד בספרי המוסר שמזהירים מהליכה
מרושלת או ישיבה בסגנון לא נאות ועוד. מכאן אנו רואים שיש קשר הדוק בין הפיזי
לרוחני ואי לכך הדרך בה אני מתנהל עם הגוף משאירה איזה שהוא רושם על הנפש.
למרות שהגוף הגשמי הוא תודעה של אשליה זמנית עדיין הוא
משאיר רושם בדרך פלא, במודע או שלו במודע, על הנפש הנצחית - האם לא כך
הדבר? אנא הבהר בהרחבה.
תודה רבה ויום טוב
בסד.
תשובה: הכוונה לומר שהנורמות הנוהגות בעולם הגשמי אינן
נוהגות בעולם הרוחני. מה שאדם מחשיב כאן אינו חשוב כלום בעולם הרוחני, ולהפך: מה
שאדם מחשיב בעולם הרוחני אינו חשוב כלום כאן. ולכן לאחר פטירתו של האדם תהיינה
לאדם הפתעות גדולות. כי לאחר הפטירה של האדם מתגלה לו בבת אחת אמתיות מציאותו
יתברך, וממילא כל המציאות מקבלת מימד אחר לגמרי.
בברכה אמג
בס"ד
שאלה: כבוד הרב היקר
מכל,
תודה עבור התשובה
שמעלה בעקבותיה שאלה נוספת. כאשר הרב אומר "ולכן
לאחר פטירתו של האדם תהיינה לאדם הפתעות גדולות. כי לאחר הפטירה של האדם מתגלה לו
בבת אחת אמתיות מציאותו יתברך", האם אמירה זו מבוססת רק (!) על
דברי חז"ל או שניתן לאדם המזוכך לאמת אותה בעצמו עוד בהיותו בתוך גוף? במילים
אחרות האם ניתן להגיע לידיעה בדבר הזה או שתמיד ההשגה הזו נשארת ברמת אמונה מעל
הדעת?
מודה לך מאד מאד
בס"ד
תשובה: אדם נמצא בעליות וירידות, בזמני העליות שלו,
כאשר מציאות האלוקות מאירה בו, הוא יכול לראות לפי ערכו את מציאות אמיתיותו יתברך.
אח"כ אדם יורד למציאות האפרורית ולמלחמתו הגדולה, ועל סמך מצב העליה הוא יכול
לדעת בדיוק איזו הפתעה גדולה תצפה לו.
אברהם מרדכי
גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה