שאלה: לכבוד הרב גוטליב,
אשמח לדעת מה פירוש הגמ' הזאת על פי הסוד, והעבודה
"ת''ר שתי שנים ומחצה נחלקו
ב''ש וב''ה הללו אומרים נוח לו
לאדם שלא נברא יותר משנברא והללו אומרים נוח לו לאדם שנברא יותר משלא נברא. נמנו
וגמרו נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא עכשיו שנברא יפשפש במעשיו, ואמרי לה:
ימשמש במעשיו"
תודה ושבוע טוב
בס"ד
תשובה: ל......... שלום וברכה.
ענין בורא ונברא היינו משפיע ומקבל.
המחלוקת היא לגבי חלק הנברא שבאדם שהוא הרצון לקבל.
הללו אומרים נוח לו שלא נברא, היינו שלא ישמש כלל ברצונות דקבלה, מטעם שסכנתם
מרובה. הללו אומרים נוח לו שנברא, מטעם שהמטרה היא שיתקן את הרצונות דקבלה
עמ"נ להשפיע. נמנו וגמרו נוח לא שלא נברא, היינו שלא ישמש כלל בכלי הקבלה,
אבל כיון שנברא, היינו כיון שהוא כלול מכלי קבלה, ימשמש במעשיו, היינו שלא ישתמש
בהם בצורה יזומה, אבל מה שהוא מוכרח לשמש שישתדל שיהיה לשם שמים.
ומה שנחלקו שתי שנים ומחצה בענין זה הוא מרמז על
מדרגתם, שהיו במדרגת כלים דהשפעה המכונים שתים וחצי, היינו כתר חכמה וחצי
בינה. ולכן כיון שמדרגה זו השיגו, חלקו לגבי השלב הבא שהוא כלים דקבלה.
בברכה אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה