ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

מלחמת האומות

שאלה: לרב גוטליב שלום,

באחרונה מרבים לעסוק במלחמת גוג ומגוג, כפי שהיא צריכה להיות מבחינה חיצונית לאדם, ולהלן שאלתי, הקשורה לעניין מלחמת גוג ומגוג שבפנימיות האדם:
 מסבירים שבמלחמת גוג ומגוג, יתחברו, העולם הנוצרי והעולם המוסלמי, בכדי להילחם בנו, ביהודים, ולכבוש את ירושלים הקדושה מידינו. אבל, הקב"ה יסובב שהעולם הנוצרי והעולם המוסלמי, שיבואו עלינו, יילחמו זה בזה, ואילו אנחנו, מצבנו הרוחני באותה עת, עלול לגרום לכך, שניפגע גם במלחמה, באם יהיה שפל, או שנצפה במלחמה מהצד, באם יהיה מרומם.
 ממה שאני מבין, מבחינה פנימית, באדם, ישנה מלחמה בין הבחינה היהודית שבו, שהיא בחינת הרצון להשפיע ולהידבק בבורא, לבין הבחינה של אומות העולם שבו, שהיא בחינת הרצון לקבל. כך שהמלחמה שבין אומות העולם לבין עם ישראל, מבחינה פנימית, ברורה. אבל, לא ברורה המשמעות, מבחינה פנימית באדם, של מלחמה בין חלק מאומות העולם לבין חלק אחר מאומות העולם. במילים אחרות, הליכת האדם נגד הטבע של היצרים והתאוות, שקולה להבנתי, למלחמת ישראל נגד אומות העולם, אבל, כאשר ישראל איננה משתתפת במלחמה, ורק אומות העולם נלחמות זו בזו - מה היא המשמעות מבחינה פנימית? מול התאווה (אומות העולם), עומד הרצון להשפיע (ישראל), להילחם בה, והייתכן שמול תאווה, תעמוד תאווה אחרת, להילחם בה?

בברכה,

.............
בס"ד

תשובה: ל................ שלום וברכה
קליפת ישמעאל מצטיינת בענין המכונה "שמח בחלקו", ולכן בגשמיות אנו רואים שכל ההמצאות אשר הומצאו בעידן המודרני בתחומי המכניקה המיחשוב האלקטרוניקה, ושאר תחומי המדע, לא באו מן העולם המוסלמי. כי תכונת העולם המוסלמי היא שמרנות, ואמונה בבורא הכל יכול, שעושה הכל, ואין ליצור האנושי להטריח את עצמו יותר מדי. מצד אחד יש מעלות בתכונה זו, מצד שני לא מתחדש אצלם כלום, אלא את כל החידושים לוקחים מן העולם המערבי. מנגד העולם המערבי הוא קליפת עשו מצטיין בתכונה ההפוכה, הרצון לקבל במלוא עוזו, ההפך משמח בחלקו, אלא הרצון לקבל רוצה כל הזמן להמציא עוד ועוד תענוגים חדשים לעצמו. לכן מן העולם המערבי באו כל ההמצאות, וכל המותרות והמתירנות וכו' וכו'. נמצא מצד אחד יש כאן מעלה, שהרי כל ההתפתחות של האנושות באה ע"י קליפת עשו, מצד שני גם כל החורבנות נגרמים מן הלהיטות המטורפת הזו לתענוג בלתי נפסק. וכבר כעת מתחילה להתרגש מלחמה בין שתי תכונות הפוכות הללו.
וישראל הם הקו האמצעי, אוחזים בב' התכונות גם יחד, כאשר כל אחד מווסתת ומנווטת את זו שכנגדה.
ידידך

אברהם מרדכי גוטליב

אין תגובות: