ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

כל השינויים הם בתחתונים

בס"ד
שאלה: כתוב בזוהר הקודש, ככה מה שאני זוכר, אני לא מצטט: אמר ר' יוסי אמר ר' שמעון בר יוחאי מי שחוזר בתשובה, מתקן למעלה מתקן למטה. פירוש?
אם אני לא טועה כתוב בתיקוני הזוהר: "אמר ר' שמעון בר יוחאי: מי שלא מדבר בבית הכנסת זכאי בדין"?
איזה דין? הדינים של העולם הזה או כשהבן אדם נפטר או זה וזה?
גמרא ברכות: אמר ר' יוחנן בשם ר' שמעון בן יוחי כל מי שקובע מקם קבוע לתפילתו, אויביו נופלים תחתיו? האם זה ממש ככה לפי הפשט?
אם כן אז הלוואי.
תודה

בס"ד

תשובה: ל.......... שלום
אמר ר' יוסי אמר ר' שמעון בר יוחאי מי שחוזר בתשובה, מתקן למעלה מתקן למטה.
פירוש: מתקן את גופו ומתקן את נפשו.
"אמר ר' שמעון בר יוחאי :מי שלא מדבר בבית הכנסת זכאי בדין"?
איזה דין? הדינים של העולם הזה או כשהבן אדם נפטר או זה וזה?
שניהם.
כל מי שקובע מקום קבוע לתפילתו , אויביו נופלים תחתיו?
אין הכוונה למקום פיזי אלא שהנצרכות שלו לה' היא קבועה, ממילא כל אויביו הפנימיים נופלים.
ידידך אמג

........ 

בס"ד

שאלה: שלום הרב, 
יש לי קושיה קטנה:

הפילוסופים אומרים שהקדוש ברוך הוא עזב את כל המציאות לנפשה, כי מחמת האפסיות שבאלו הבריות ואינו מתאים לבורא יתברך לרב רוממתו להשגיח על דרכיהן הפעוטות והמגונות.
בעל הסולם לא מסכים עם הדיעה הזאת ומתרץ שלא מדעת דיברו זאת ומוסיף כהנה וכהנה.
נא להסתכל מה כתוב בזוהר הקדוש מתוק מדבש פרשת תזריע דף מה ע"ב אל תיראוני.....". 
אני ב"ה אצטט:
"אדם כי יהיה בעור בשרו שאת או ספחת או בהרת וגו' כדי לפרש פסוק זה רבי יהודה פתח ואמר, הקדים לפרש מש"כ אל תראוני שאני שחרחורת ששזפתני השמש ואמר פסוק זה כבר נאמר פירושו אבל עתה נפרש בזה האופן, בשעה שהלבנה שהיא המלכות מתלבשת בלבוש הקליפות בהיותה בגלות היא אומרת אל בני ישראל ,אל תיראוני כלמר לא שיא מצוה שלא יתבננו להשיג בה ,כי אדרבה ראוי לאדם להסתכל ולהשיג בקדושה כל מהשהוא יכול.
אלא לפי שהיא רואה גודל תשוקת ישראל אליה לראות ולהשי אורה וחוששת שלא יתיאשו כשיראו שאף אחר כל הטירחות להתקדש לא יכלו להשיגה, לכן היא אמרת אל תיראוני כלומר עתה בגלות לא תוכלו לראות ולהשיג בי ,מפני גודל התגברות הקליפות ,ופרש מה הטעם שלא תוכלו להשיג בי ,ומפרש מה הטעם שלא תוכלו להשיג בי , בגין שאני שחרחורת דהיינו לפי שאני מלובשת בלבוש שחור של הקליפות ,כלומר שבני ישראל צריכים לדעת שכך היא ההנהגה בגלות ,ולא תיאשו עצמם ח"ו כי בקרוב בזמן הגאולה ישיגו השגה שלמה.
ושאל מאי שחרחורת למה כתוב שחרחורת , כי כך הוא דרכי הלשון והשיב אלא שני שחרות , ופירשו כי השכינה אמרה אני שחורה מחמת שני דברים שהחירו אותי , חד ששזפתני השמש דהיינו לפי שנסתלק ממני השמש שהוא הקב"ה שהוא סוד ז"א מלהאיר לי, ולהסתכל בי , כלומר ואפילו אינו משגיח עלי ,וחד בני אמי נחרו בי דהיינו כל בעלי הדינים המשתלשים משורש הדינים שבאימא נחרו בי כדלקמן.


בס"ד
תשובה: מה שכתוב שהקב"ה נסתלק זהו מצד תפישת התחתונים, אבל אינו נכון בערך מוחלט, כי באור העליון אין שום שינויים.

ידידך אמג

אין תגובות: