ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

חלק ג' - התכללות הספירות

בסד
שאלה: לרבי שלום
שאלתי היא לגבי הציור בחלק ג עמוד ריט.
אם מסתכלים על הטור של ספירת הכתר מצד ימין מכתר עד מלכות כתוב בסוף הטור במשבצת
התחתונה -כלי מלכות ומלכות דאו"ח. לפי הבנתי מלכות דאו"ח צריכה להלביש על כתר דאו"י. וכמו שבאופן כללי מלכות דאו"ח מלבישה על כתר דאו"י, כך צריך להיות גם באופן פרטי בספירת הכתר.כנ"ל בספירת המלכות שכתוב בטור השמאלי משבצת אחרונה -כלי מלכות ומלכות דאו"ח.לפי הבנתי צריך להיות בכלי מלכות של ספירת המלכות כתר דאו"ח כפי שבכלל בספירת המלכות יש כתר דאו"ח כך צריך להיות גם בפרט.
נראה לי שהאלכסון צריך להיות מימין לשמאל ולא משמאל לימין רואים את זה גם בספירת החכמה שמלכות  דאו"ח שלה צריכה לקבל כתר  דאו"י ולא כמו בציור.
בברכה.


תשובה: ל......... שלום וברכה

כל מה שבמשולש התחתון הוא ספירות דאו"ח שמלכות מעלה, וכל מה שבמשולש העליון הוא ספירות דאו"י. הטור של ספירת הכתר מציג את מה שיש בספירת הכתר, יש בה ט' ספירות דאו"י וספירה אחת דאו"ח שהיא מלכות דאו"ח. מכיון שהאו"ח יחסית לאו"י הוא שפל מאד, לכן כאשר מתבוננים בפרטי הספירות לעולם ספירות האו"ח מאירות בכלים היותר נמוכים שבכל ספירה וספירה. ידידך אמג.

 ........

שאלה: עדיין נשאר לי קשה שבכלל כן לומדים שמלכות דאו"ח השפלה ביותר, רואים שמלבישה את כתר דאו"י מטעם השתוות הצורה של או"ח הזך ביותר עם אור הכתר  הזך ביותר ומדוע שכלל זה ישתנה בפרטי הספירות 



תשובה: למדתי שבגלל שהכתר הוא כלי זך מאד, לכן לא צריך יותר מאשר התגברות קלושה של מלכות דאו"ח בכדי לתקן כלי זה. והיכן הוא מקומו של האו"ח בין פרטי הכתר? במלכות שלו. כי לעולם הט"ר הן הנושא לאור, ואילו המלכות היא הנושאת למסך ולאו"ח.

אין תגובות: