שאלה: שמחתי מאד בהוצאת החדשה של ספר הזוהר הקדוש, אולם דא עקא רוחי סוערת עלי מכך שהשמיטו את הסכמת הראי"ה קוק והרב חרל"פ זי"ע, נא להרגיע את רוחי הסוערת מכך. והלא חכמה זו היא חכמת האמת, ומדוע יתנהגו עימה בשקר?
תשובה: בריש מילין נא לקבל התנצלותי על איחור התשובה, וזהו מטעם שקיבלתי מכתבו רק אתמול מסיבות שאינן תלויות בי.
לגבי שאלתכם בדבר המהדורה החדשה של "הסולם", איני יודע בדיוק למה תתכוונו, אולי למהדורה המנוקדת של "הסולם". ובכן:
א) לא השמיטו את הסכמת הראי"ה קוק זצ"ל, ולא את הסכמת הרב חרל"פ זצ"ל, אלא פשוט הזיזו אותן לדפים מאוחרים יותר, והן מופיעות כרגיל בכרך א' של הזה"ק, אלא במהדורות קודמות הסכמות אלו היו ראשונות, וכעת איחרו אותן מעט.
ב) דבר זה אינו תלוי בי כלל, כי אינני המו"ל של ספר הזהר עם פירוש "הסולם", אלא אדם אחר שאין לי כלל שליטה עליו.
ג) ללא קשר כלל לענין ההוצאה לאור, אלא באופן כללי: אכן חכמת הקבלה היא חכמת האמת לכשלעצמה, אבל האנשים העוסקים בה לא תמיד הולכים ע"פ האמת, ומה לעשות על כך, הלא כבר כתוב "והאמת תהיה נעדרת". והלא זו כל מגמתינו - שהמאור שבחכמת האמת יאיר לנו, עד שנתרצה גם אנו לילך בדרך האמת. וד"ל.
ד) לענ"ד הגם רוחכם סוערה בענין, והדבר מובן וברור, מ"מ אין כדאי לשים לב לדברים כאלו, שנובעים מתוך חשבונות שונים, וכדאי לדון לכף זכות תמיד את העושים, שבטח כוונתם לטובה, רק להגדיל תורה ולהאדירה. מה עוד שלא השמיטו את ההסכמות הנ"ל, אלא רק מיקמו אותן מעט לאחר תחילת ההסכמות כנ"ל, ומצד האמת "אין מוקדם ומאוחר בתורה" כידוע.
ובעיקר כדאי להתיחס לעצם חכמת הקבלה, שעל ידה נזכה להתקן בטוב, ולהכין עצמינו לגאולתינו, כפי שכתוב בכל ספרי הקדמונים כידוע.
ידידכם
אברהם מרדכי גוטליב
תשובה: בריש מילין נא לקבל התנצלותי על איחור התשובה, וזהו מטעם שקיבלתי מכתבו רק אתמול מסיבות שאינן תלויות בי.
לגבי שאלתכם בדבר המהדורה החדשה של "הסולם", איני יודע בדיוק למה תתכוונו, אולי למהדורה המנוקדת של "הסולם". ובכן:
א) לא השמיטו את הסכמת הראי"ה קוק זצ"ל, ולא את הסכמת הרב חרל"פ זצ"ל, אלא פשוט הזיזו אותן לדפים מאוחרים יותר, והן מופיעות כרגיל בכרך א' של הזה"ק, אלא במהדורות קודמות הסכמות אלו היו ראשונות, וכעת איחרו אותן מעט.
ב) דבר זה אינו תלוי בי כלל, כי אינני המו"ל של ספר הזהר עם פירוש "הסולם", אלא אדם אחר שאין לי כלל שליטה עליו.
ג) ללא קשר כלל לענין ההוצאה לאור, אלא באופן כללי: אכן חכמת הקבלה היא חכמת האמת לכשלעצמה, אבל האנשים העוסקים בה לא תמיד הולכים ע"פ האמת, ומה לעשות על כך, הלא כבר כתוב "והאמת תהיה נעדרת". והלא זו כל מגמתינו - שהמאור שבחכמת האמת יאיר לנו, עד שנתרצה גם אנו לילך בדרך האמת. וד"ל.
ד) לענ"ד הגם רוחכם סוערה בענין, והדבר מובן וברור, מ"מ אין כדאי לשים לב לדברים כאלו, שנובעים מתוך חשבונות שונים, וכדאי לדון לכף זכות תמיד את העושים, שבטח כוונתם לטובה, רק להגדיל תורה ולהאדירה. מה עוד שלא השמיטו את ההסכמות הנ"ל, אלא רק מיקמו אותן מעט לאחר תחילת ההסכמות כנ"ל, ומצד האמת "אין מוקדם ומאוחר בתורה" כידוע.
ובעיקר כדאי להתיחס לעצם חכמת הקבלה, שעל ידה נזכה להתקן בטוב, ולהכין עצמינו לגאולתינו, כפי שכתוב בכל ספרי הקדמונים כידוע.
ידידכם
אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה