שאלה: לכבוד הרבי שליט"א,
רציתי לשאול לגבי המנהגים הנוהגים בסעודות:למה לוקחים לחם מהרבי?, למה אומרים לחיים לרבי לפני ששותים מהיין?, למה אוכלים מהשיריים של הרבי?
תשובה: לכל התופעות הללו יש שורש אחד: מה שרבינו בעל "הסולם" כותב במאמר לסיום הזהר - שכל עבודת ההתבטלות צריכה להעשות בתחילה כלפי רב. וסיבת הדבר: כיון שהשי"ת הוא נצחי ושלם, ע"כ התבטלות שאינה מושלמת אינה מקנה דביקות בו, משא"כ התבטלות כלפי אדם שאף הוא נתון במסגרות הזמן וחוסר השלימות, ע"כ גם התבטלות שאינה קבועה ונצחית, אלא רק זמנית, מקנה לתלמיד מהארת רוממות האלוקות שיש לרבו, לפי שיעור התבטלותו ודביקותו בו.
לכן כאשר חבורת אנשים מחליטים על אדם מסוים שהוא רבם, מסיבות שלהם, ורואים בו אי אלו סגולות אלוקיות, אזי לפי שיעור התאמצותם להתבטל אליו, ולהדבק בו, קונים משיעור הארת האלוקות שמאירה בנפשו, ועי"כ מתרוממים אף הם. ומסיבה זו באו כל התופעות הללו שהזכרת, כסגולה והתאמצות של האנשים, לעשות אשר רבם יהיה חשוב ובמרכז, בכדי לפעול את כל הנ"ל.
ידידך
אברהם מרדכי גוטליב
רציתי לשאול לגבי המנהגים הנוהגים בסעודות:למה לוקחים לחם מהרבי?, למה אומרים לחיים לרבי לפני ששותים מהיין?, למה אוכלים מהשיריים של הרבי?
תשובה: לכל התופעות הללו יש שורש אחד: מה שרבינו בעל "הסולם" כותב במאמר לסיום הזהר - שכל עבודת ההתבטלות צריכה להעשות בתחילה כלפי רב. וסיבת הדבר: כיון שהשי"ת הוא נצחי ושלם, ע"כ התבטלות שאינה מושלמת אינה מקנה דביקות בו, משא"כ התבטלות כלפי אדם שאף הוא נתון במסגרות הזמן וחוסר השלימות, ע"כ גם התבטלות שאינה קבועה ונצחית, אלא רק זמנית, מקנה לתלמיד מהארת רוממות האלוקות שיש לרבו, לפי שיעור התבטלותו ודביקותו בו.
לכן כאשר חבורת אנשים מחליטים על אדם מסוים שהוא רבם, מסיבות שלהם, ורואים בו אי אלו סגולות אלוקיות, אזי לפי שיעור התאמצותם להתבטל אליו, ולהדבק בו, קונים משיעור הארת האלוקות שמאירה בנפשו, ועי"כ מתרוממים אף הם. ומסיבה זו באו כל התופעות הללו שהזכרת, כסגולה והתאמצות של האנשים, לעשות אשר רבם יהיה חשוב ובמרכז, בכדי לפעול את כל הנ"ל.
ידידך
אברהם מרדכי גוטליב
תגובה 1:
האם מותר לשאול מי הרב של הרב ? אל מי הרב מתבטל ?
הוסף רשומת תגובה