בס"ד
שאלה: לרבי שליט"א שלום וברכה,
לומד אני בחלק ד' של תלמוד עשר הספירות עם הביאורים אור ברוך ואור שלום. והנה באור שלום, כרך ב חלק ד עמ' ש כתוב כך: "ולמדנו אשר מצב זה מכונה "זווג דהכאה" כי מחד גיסא יש בתחתון רצון לקבל את כל האור מחמת ש"רצונו להטיב לנבראיו" חפץ להאיר גם בבחי"ד, ואולם מאידך גיסא חפץ התחתון בהשתוות הצורה ע"כ מתגבר על הרצון לקבל ועושה מסך הדוחה את האור".
דומה כי נפלה טעות בניסוח הרישא וכך צריך להיות כתוב: כי מחד גיסא יש בעליון רצון להשפיע את כל האור מחמת ש"רצונו להיטיב לנבראיו" חפץ להאיר גם בבחי"ד.
כל טוב, ......
תשובה: לכב' ......
כוונת האו"ש לומר, דרצון המאציל להטיב לנבראיו, בכל מאת האחוזים, גם במלכות עצמה, יצר בתוך המלכות את הרצון לקבל המקסימלי, וע"כ המצב הוא שמשתוקקת לקבל גם בבחי"ד שבה, ומצד שני חפיצה להיות בהשוואת הצורה, וע"כ יצר קונפליקט זה במלכות את ההכאה.
בידידות,
אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: לרבי שליט"א שלום וברכה,
לומד אני בחלק ד' של תלמוד עשר הספירות עם הביאורים אור ברוך ואור שלום. והנה באור שלום, כרך ב חלק ד עמ' ש כתוב כך: "ולמדנו אשר מצב זה מכונה "זווג דהכאה" כי מחד גיסא יש בתחתון רצון לקבל את כל האור מחמת ש"רצונו להטיב לנבראיו" חפץ להאיר גם בבחי"ד, ואולם מאידך גיסא חפץ התחתון בהשתוות הצורה ע"כ מתגבר על הרצון לקבל ועושה מסך הדוחה את האור".
דומה כי נפלה טעות בניסוח הרישא וכך צריך להיות כתוב: כי מחד גיסא יש בעליון רצון להשפיע את כל האור מחמת ש"רצונו להיטיב לנבראיו" חפץ להאיר גם בבחי"ד.
כל טוב, ......
תשובה: לכב' ......
כוונת האו"ש לומר, דרצון המאציל להטיב לנבראיו, בכל מאת האחוזים, גם במלכות עצמה, יצר בתוך המלכות את הרצון לקבל המקסימלי, וע"כ המצב הוא שמשתוקקת לקבל גם בבחי"ד שבה, ומצד שני חפיצה להיות בהשוואת הצורה, וע"כ יצר קונפליקט זה במלכות את ההכאה.
בידידות,
אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה