בס"ד
שאלה: לרבי שלום,
האם עביות של פרצוף עליון מכוסה מפרצוף תחתון, או שעביות העליון מגולה לתחתון ועושה עליה צמצום. אומרים שטעמים דס"ג לא יורד למטה מטבור כי יכול להתערב עם בחי"ד. משמע שהעליון מגולה. או ע"ב לא יכול לרדת מתחת הטבור, משמע שמגולה. כלומר אם לא יכולים לרדת למטה מטבור, הרי שהרצון הזה קיים לגביהם.
נקודות דס"ג כן יורדות למטה מטבור שמראה שיש להם גילוי למקום זה. מצד שני איך מגולה רצון של עולם עליון שהוא אין סופי לגבי התחתון. איך יהיה מגולה בתחתון. כי אם מגולה הרי שצריך לעשות צמצום על עביות העליון?
בברכה, .....
תשובה: ל.....
עיין בפתיחה או"ש אות מ"א שדן בזה. ועיין גם בהערות וביאורים שם.
ידידך אמג.
שאלה: לרבי שלום,
האם עביות של פרצוף עליון מכוסה מפרצוף תחתון, או שעביות העליון מגולה לתחתון ועושה עליה צמצום. אומרים שטעמים דס"ג לא יורד למטה מטבור כי יכול להתערב עם בחי"ד. משמע שהעליון מגולה. או ע"ב לא יכול לרדת מתחת הטבור, משמע שמגולה. כלומר אם לא יכולים לרדת למטה מטבור, הרי שהרצון הזה קיים לגביהם.
נקודות דס"ג כן יורדות למטה מטבור שמראה שיש להם גילוי למקום זה. מצד שני איך מגולה רצון של עולם עליון שהוא אין סופי לגבי התחתון. איך יהיה מגולה בתחתון. כי אם מגולה הרי שצריך לעשות צמצום על עביות העליון?
בברכה, .....
תשובה: ל.....
עיין בפתיחה או"ש אות מ"א שדן בזה. ועיין גם בהערות וביאורים שם.
ידידך אמג.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה